فهرست

پذیرش۹۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل در آزمون های ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر بابایی از پذیرش بیش از ۷۳۰دانشجوی جدید در آزمون سراسری ۱۴۰۱ و بیش از ۱۷۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر دادند.

دکتر منصور بابایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود افزود: این دانشگاه بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی جاری پذیرای  ۹۰۰ دانشجوی جدید از آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بوده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۴ دانشجو در رشته پزشکی،۴۷ نفر در رشته دندان پزشکی،۷۳ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل،۵۳ نفر در رشته های دانشکده توانبخشی، ۲۳۰ نفر در دانشكده های پیراپزشکی و بهداشت، ۵۱ نفر در رشته های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و ۱۱۳ نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شده اند.
 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که حدودا ۵۴ درصد پذیرفته شدگان دانشجوی دختر و ۴۶ درصد پسر می باشند، گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی PhD و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۷۱ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفتند. 
وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان افزود: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورد بیش از ۴۳۰۰ دانشجو می باشند.